Friday 4 May 2012

Kelebihan Menyimpan Emas


Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...
 Apa khabar kawan-kawan semua? Semoga dengan ilmu-ilmu berkaitan emas ini akan menjadikan kawan-kawan sebagai pelabur yang bijak dan pandai menggandakan pelaburan yang telah sedia ada. Saya akan kongsikan kepada kawan-kawan mengenai 2 rahsia utama kelebihan menyimpan emas.

 Antara rahsia kelebihan kita menyimpan emas adalah:-

1. Emas adalah penyimpan nilai yang terbaik berbanding wang tunai..kerana harga emas sentiasa naik..jika kita simpan wang tunai RM1000 dalam masa 5 tahun pun ia akan tetap RM1000..namun jika duit ini kawan-kawan beli emas dan simpan, 5 tahun lagi emas yang kawan-kawan simpan akan bernilai lebih daripada RM1000 kerana kadar purata kenaikan emas setahun adalah melebihi 20% !.

2.Emas boleh kita simpan dan jual dimana-mana sahaja walaupun diluar negara Malaysia, manakala wang tunai..tidak akan laku dinegara lain..terutama jika apa - apa berlaku disesebuah negara. Sebagai contoh, bila negara Iraq pada pemerintahan Sadam Hussein jatuh..duit negara Iraq pada masa itu tidak laku lagi..tapi jika rakyatnya simpan emas..pasti emas laku dan boleh dijual dimana-mana negara sekalipun..Lihat sahaja nilai wang kita yang jauh lebih rendah dari nilai matawang negara-negara maju, tetapi harga emas adalah berdasarkan kepada harga emas dunia.

Oleh itu mulakan simpanan emas hari ini, jika nak beli emas Public Gold boleh hubungi saya..

Sebarang pertanyaan sila hubungi saya segera :)
Hafify Zulhaimy Hashim 012 632 4320 
Sekian...


2 comments:

  1. Bulan 9 nanti harge emas naik kan ?

    ReplyDelete
  2. Susah nak jangka....tapi jangan risau...mmg ada kenaikan harga emas dari tahun ke tahun...yang penting semak selalu harga emas kat jadual disebelah kanan..dah invest ke?

    ReplyDelete